La revocació del tercer grau penitenciari als líders independentistes és una estació més d’aquest llarg calvari del postprocésen què la justícia ha pres definitivament la iniciativa i la política està pagant el compte. El desembre de l’any passat va ser el Tribunal Suprem el que va posar fi als beneficis carceraris dels dirigents secessionistes presos. Ara ha estat el jutge de vigilància penitenciària qui ha reiterat aquesta suspensió en lectura literal i rigorista de la interlocutòria del Suprem. I això malgrat que alguns dels presos fa gairebé tres anys i mig que estan empresonats i han complert, per tant, una quarta part de la pena.
Seguir leyendo
Lee más: elpais.com
Otras noticias
Crítica política estérilNo le faltaba razón al Gobierno cuando reivindicaba para sí el diseño y la ejecución de la desescalada. La crispación de las últimas semanas confirma la oportunidad de que sea un mando único el responsable de coordinar un proceso que…
-
Momento para la políticaLa reconfiguración del mapa político catalán en la fase terminal del «procés» -o al menos en la etapa del «procés» tal y como lo hemos conocido hasta ahora- ofrece un panorama más bien desolador en el campo constitucionalista, cuyos partidos,…
Hacia una política exterior estratégicaHace justo cinco años que el infausto David Cameron anunció la celebración del referéndum para abandonar la UE y, en este tiempo, me ha tocado hablar del Brexit por toda España y ante las audiencias más variadas: grandes despachos de…
-